Sekite Mus
DragonQuestLT
Kategorijos
Anime Apžvalgos Asmeniniai įrašai GE Nuomonė Gidas Konkursas Manga Naujienos Pirmas įspūdis Retro Straipsniai Tinklalaidės Žaidimai
Žmogiškesnė Lara Croft

Lara Croft nuo pačio pirmo ir iki naujausio 2018 metų žaidimo.

Lara Croft – tai veikėja, kurią žaidėjai žino daugiau negu 20 metų. Ji laikoma viena iš žinomiausių moteriškos lyties veikėjų žaidimuose, kurios debiutas įvyko 1996 metais („Sega Saturn“, „Sony Playstation 1“ konsolėms bei asmeniniams kompiuteriams). Žaidimas buvo nuotykinis, kurio pagrindinė veikėja – archeologė, ieškanti dingusių relikvijų, apleistų šventyklų, dingusių miestų ir kitų mitinių objektų. Žaidimo eigoje sprendžiami galvosūkiai, kovojant su įvairiais realiais ir mistiniais padarais (nuo paprastų samdinių, mumijų iki tiranozauro ).

3

Pirmojo žaidimo viršelis

Tomb Raider“ susilaukė pozityvus kritikų ir fanų dėmesio, taip įsitvirtindama tarp geriausiai parduodamų žaidimų tuo laikotarpiu. Iš paskos sekė tęsiniai (konsolė „Sega Saturn“ kitų dalių nesulaukė): vieni buvo pažangesni (siūlė naujas idėjas ir vedė seriją į priekį); kiti buvo prasti bandymai atkartoti praeitus pasisekimus. Tuo metu kai „Tomb Raider“ bandė būti kitoks žaidimas rinkoje, jo kūrėjai pradėjo partnerystę su „Sony Playstation 1“, kur maištininko moto buvo panašus. Taip „Tomb Raider“ ir „Sony Playstation“ sudarė sąjunga, bei tapo viens nuo kito neatskiriami konsolės gyvavimo laikotarpiu („Tomb Raider“ serija buvo viena iš labiausiai žinomų ir geriausiai parduodamų žaidimų skirtų „Sony Playstation 1“).

tomb raider movie posters compared alicia vikander angelina jolie

Abi aktorės vaidina skirtingas Laras Croft

Visas šitas augimas franšizę atvedė iki 19-kos išleistų žaidimų, 3-jų holivudo filmų (Lara Croft ekranuose vaidino tokios aktorės kaip Angelina Jolie (2001, 2003) ir Alicia Vikander (2018)), begalės komiksų ir kitų pop kultūros objektų ( pvz.: „Lara Croft way“ – gatvė pavadinta herojai pagerbti).

Štai kaip Lara Croft atrodė žurnaluose

Šis kilimas ir populiarumas Lara Croft darė įžymybe. Jinai puikavosi ant žurnalų viršelių, kurie buvo nuo žaidėjams iki kitokios auditorijos (žurnalas apie vyrų gyvenimo stilių“ „Loaded“; žurnalai apie žaidimus: „Next Gen“, „576 kbyte“, net jos pačios asmeniniame žurnale „Tomb Raider“ ). Juose ji vaizduojama buvo pusnuogė arba gundančiose pozose. Ji virto seksualumo simboliu.

d923fdb3aa2cebf99587153ff87a5faa

Veikėjai kurie kurios garbina visi archeologai.

Lara Croft gali priminti Indiana Jones – jie abu archeologai, abu mėgsta nuotykius, abu susiduria su mistiniais reiškiniais, net abiejų asmenybės panašios (pasiryžę padaryti, bet ką dėl tikslo). Patys kūrėjai neslėpė, kad tai pastarasis personažas buvo jiems kaip pamatas. Net vienu momentu „Tomb Raider” pagrindinis veikėjas buvo vyras (bet tokių veikėjų žaidimų rinkoje buvo pilna). Larą Croft vieni vadindavo Indiana Jones moterišku variantu (tarsi koks šiuolaikinis žinomo veikėjo Halloween’o kostiumas, kai paimamas ir padaroma jo seksuali versija), nors tai tikras Larai Croft pažeminimas. Indiana Jones vaizduojamas kaip „vyrų vyras“, su to laiko vyriškumo kompeltu (kovotojas, nevengiantis nuotykių, žavintis moteris…).Bet Lara Croft buvo labiau vyriškų ir moteriškų savybių mišinys: jos figūra buvo kaip to laikotarpio modelių (pirmuose filmuose, personažę vaizdavo Angelina Jolie, kuri pati buvo seksualumo ikona tuo metu) – didesnė krūtinė, smėlio laikrodžio figūra (liemuo toks siauras, kad, atrodo, jog perpus sulūžti gali), didelės lūpos, apranga kuri tik menkai apsaugo jos kūną ir tikrai nėra tinkanti jos nuotykiams. Pirmas žaidimas, skirtas asmeniniams kompiuteriams, susilaukė neoficialios modifikacijos „nude mode“ (veikėja būdavo totaliai nuoga) . O tuo tarpu irgi konsolių žaidėjai tikėjosi rasti ir skleidė gandus apie kūrėjų paslėpta nuogumo kodą.
Seksualumas ir Lara Croft buvo beveik neišskiriami, o jos sukurta asmenybė buvo su britišku akcentu, kurį turėdavo dama/ledi . Tobulėjant technologijoms ir atsiradus naujoms grafinėms galimybėmis Laros išvaizda kito minimaliai (labiausiai buvo matomas išvaizdos kampuotumo „apšlifavimas“, nieko kas nukryptų nuo pradinės vizijos). Net pirmas jos „perkūrimo“ su nauja kūrybine studija neatnešė daug permainų ties išvaizda. Be visos jos išvaizdos, Lara Croft pasižymėjo ir asmenybe:

  • Ji buvo sumani (išmanė istoriją, senovės ir dabartines kultūras, mokėjo nemažai kalbų);
  • Buvo pavojinga (mokėjo elgtis su ginklais, išmanė kovos menus, galėjo sugalvoti būdus išsisukti net nuo mirtinų situacijų);
  • Prireikus ji flirtuodavo su priešingos lyties atstovais, bet niekada jiems nenusileisdavo.

Atrodė, kad beveik niekas negali jos sustabdyti. Tai ją dar labiau darė kaip netikrą, darė žmogumi kuris nelabai galėtų realiai egzistuoti. Kai žaidimų pardavimai ir populiarumas krito, buvo nuspręsta, kad serija turi eiti nauja kryptimi ir viskas apskritai turi keistis….

old-lara-croft-2013-lara-croft-tomb-raider1

Lara Croft iki 2013 metų žaidimo ir po to.

Įvyko antrasis „perkūrimas„, kurio metu senoji Lara Croft buvo pergalvota iš naujo. Vietoje modelio išvaizdos, dabar atsiranda mergina, kuri primena labiau atletišką sportininkę arba šiuo kontekstu nuotykių ieškotoją. Jos judesiai realesni, negu senieji gimnastikos varžybų triukai. Pasikeitė ir jos apranga: dingo senieji trumpi šortai ir keistas maudymosi kostiumėlis (ar koks ten buvo pas ją viršutinis drabužis?). Vietoje jų atsirado taktinė apranga, kuri jai yra taktiškai naudingesnė (kiek į šortukas gali įsidėti dalykų, plius kiek jie gali apsaugoti?). Šitie pakeitimai yra tai, ką pirmiausia galima išvysti, tačiau jų yra daugiau. Dabar Lara Croft veikiama ir erdvės kurioje jinai būna. Dabar jinai gali tapti purvina, jinai gali susižeisti ir kraujuoti, jai gali būti šalta ir ją ir kitaip gali veikti aplinka.

toby-lara-concept

Vis dar nesuprantu koks tai drabužis?

Be visų akimi matomų skirtumų Laros Croft pasikeitė ir jos asmenybė. Vietoje savimi visiškai užtikrintos, „bad ass“, nieko neklausančios ir nesustabdomos, jinai tapo atsargesnė, geriau situacijas įvertinanti. Ji labiau stengėsi išgyventi, negu bet kokiais tikslais pasiekti savo tikslą. Galėtų pasirodyti, kad Lara tapo labiau pažeidžiama, bet tai ne tiesa. Jos asmenybėje atsirado ydų, kurios ją darė labiau žmogiška ir dėl kurių galima jai jausti simpatiją, užjausti kai nutikdavo kas nors baisaus (mirties scenos naujuose žaidimuose buvo labai žiaurios, kad net nesinorėjo, jog Larai kas mirtino nutiktu). Tęsiniuose jos motyvai šiek tiek labiau savanaudiški, bet tai parodė dar vieną žmogiškumo puse. Ji yra visai kitokia negu senoji Lara Croft – panašiai kaip Superman’as palyginant su Batman’u (Superman’as yra toks galingas ir beveik neįveikiamas, iki tiek, kad jisai tampa nuobodžiu. Tuo tarpu Batman’as yra kaip įprastas žmogus, kuris išnaudoja save ir technologijas iki maksimumo). Labiausiai Lara Croft sužiba pirmame naujos trilogijos žaidime, kur ji tiesiog bando išgyventi ir surasti savo komandą (jinai neturi patirties ir žinių, viskas jai yra nauja, jai tenka bandyti perprasti viską kuo greičiau).

lara-croft-impaled-brutal-death

„Holy shit” momentas kai veikėja miršta.

Dabartinė Lara Croft nėra tobuliausia žaidimų veikėja, bet jos skirtumai palyginus su prieš tai buvusios yra aiškiai matomi. Užuot toliau vystę žurnalų viršelių modelio personą, kūrėjai nusprendė nueiti kita linkme ir sukurti veikėją, kuri būtų žmogiškesnė. Naujoji Lara palyginus su pirmtake tapo, įdomesne ir žmogiškesne negu kada nors prieš tai, o toliau vystant ji galėtų būti pavyzdys kaip teisingai pavaizduoti merginas veikėjas žaidimuose. Žaidimus žaidžia daug žmonių, jie yra labai skirtingi, todėl personažai irgi turėtų būti skirtingi (ne visi „gilūs“ veikėjai turi būti vidutinio amžiaus vyrai, su barzdomis ir žemais balsais). Žaidėjams Lara Croft reikalinga labiau negu dar vienas gyvenimo nualintas kareivis. Įvairovė niekam nepakenkė, kuo daugiau bus skirtingų, žmogiškų ir išskirtinių personažų, su kuriais bus galima susitapatinti, tuo labiau tai padės praplėsti mąstymo ribas.

Įvedę savo el. pašto adresą puslapio apačioje ir pirmieji gaukite naujausias mūsų naujienas, apžvalgas ir straipsnius el. paštu.

Pasidalinę “Gamelement“ turiniu su kitais, mums padedate augti ir pasiekti auditorija, kuri apie mus dar nežino.

Jei Jums patiko šis įrašas, pasidalinkite juo savo socialinių tinklų paskyrose.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Gamelement Svetainėje naudojami slapukai (angl. "cookies")

Naršydami svetainėje jūs sutinkate su būtinaisiais slapukais

Daugiau apie Privatumą ir Slapukus, Privatumo Politikoje