Lietuvoje mechaninių ar pusiau mechaninių žaidimų automatų galima sutikti vos keliuose vietose, Pakruojo dvare (aut. jei kas svečiavotės, parašykite savo įspūdžius) arba Basanavičiaus gatvėje. Teisingai, dar turime Forum Cinema zonas, bet ten daugiausiai kompiuterinės arkados. Daugiau šių dienų Lietuvos realijose neužtikau (aut. pataisykite jei klystu). Prisimenant 90-ųjų laikus, tai turėjome daugybę skirtingų šių pasilinksminimo vietų. Prisiminimų kloduose man labiausiai įstrigo dabartiniame Klaipėdos poilsio parke buvusi kompiuterinių žaidimų ir žaidimų automatų vieta. Čia karaliavo Sega Mega Drive ir įvairiausios paskirties žaidimų automatai. Prieš akis dar dabar stovi žaidimų automatas – „Submarine” (liet. povandeninis laivas), glaudi veidą prie periskopo ir „kapiiiššš” bandai torpedomis sunaikinti judanti laivą. Užtrukdavai vos kelias minutes ir žaidimas pasibaigdavo, o metalinių litų nė kvapo. Tokie manojo pyplio atsiminimai.
O pasisukus šnekai apie Kaiščių kamuoliuko (ang. Pinball) žaidimą (aut. nuostabus Google Translate vertimas!) mano smegenų pusrutuliai nesuveda jokio bendro taško. Pagal juos nesu turėjęs jokio gyvo sąlyčio su Kaiščių kamuoliuko stalu. Bet žinau, kad ir jie mėgsta mus apgauti, todėl nesakysiu kad nesu bandęs žaisti, nes vaikystėje daug žaidimų arkadų buvo aplankyta. Ir visgi nė vienas iš mano rato pažįstamų žmonių nėra pasakęs: „O vat Pinball tai taškyčiau iki numirimo”. O dar tiksliau, apskritai nėra pasakęs žodžio – Pinball, o tuo labiau Kaiščių kamuoliuko žaidimas! Tai Pinball Quest žaidimas kaip žalias lapas man nugulė į rankas. Kompiuteriniai Pinball žaidimai be abejo buvo bandyti, bet nei strategijos, nei valdymo subtilybių niekada nebuvau kapstęsis, nes bandymas trūkdavo vos kelias minutes. Taškai ir svirtelių judinimas niekada nepasirodė labai įdomu. Tačiau Pinball Quest žaidimo nugarėlė skelbia „No matter how hard you try, you can’t get enough of Pinball Quest!”, ar reikia dar kokio raginimo? Tik pirmyn!
4 in 1
Pinball Quest intro prasideda su garsų fanfaromis, kurių dėka ne kraujas užverda, o ausų būgneliai verkia. Dėka to, norisi kuo greičiau spausti mygtuką START ir bandyti siūlomus žaidimus. Siūloma rinktis iš keturių režimų: Pop! Pop! (kėglių/biliardo stalas), Viva! Golf (Golfo/Whac-A-Mole stalas), Circus (Cirko stalas?) ir įdomiausias RPG Mode (Pirmasis pasaulyje RPG Pinball žaidimas). Pirmieji trys siūlo sužaisti standartinį kaiščių kamuoliuko žaidimą, savaime suprantama iš pavadinimų, kad stalai yra detalizuoti būtent šiomis tematikomis. Jei pasirinksime pvz. Viva! Golf, tai mūsų žaidžiamas laukas nusidažys sodria salotine spalva (žolytės imitacija) ir bus užpildytas golfo objektais ir kurmiais…nes nu Whac-A-Mole.
Kad nesijaustų tik skirtingas spalvų patepimas, kiekvienas iš trijų stalų turi savo unikalius mini žaidimus. Jei įsijungsime Pop! Pop! galėsime sužaisti mini biliardo partiją, o Circus jau suksime lošimo automatą. O jei atsiras norinčių pasivaržyti dėl didesnio taškų kraičio, tai pirmi trys stalai leis varžytis iki keturių žaidėjų (kol vienas žaidžia, kiti žiūri). Ir tik taškai – vienintelis smegenų epicentras vers pasilikti ilgiau prie šių žaidimų. Viską puikiai pasako žaidimo instrukcijų knygelė, kuri turi net 24 puslapius, o išskiria viso labo tik penkis lapus šiai trijulei. Gal kaip prie pagrindinio patiekalo patiekiama garnyrą užskaitau, bet tikrai ne daugiau.
Tas pirmas kartas
Kaip ir visi RPG žanro žaidimai, taip ir Pinball Quest turi istoriją. Ji nepaprasta kaip dvi kapeikos, nes vieną dieną į pilį įsiveržia Beezelbub’o blogio jėgos (žinoma, kad čia Belzebubas) ir pagrobia princese Bali.
Ir žinoma mūsų užduotis parvesti princesę namo, kol karaliaus neištiko priešvestuvinis šokas. Mes – rūmų sargybinis iškeliaujame vaduoti „laimingosios” damos. Pradėjus žaisti, suprantame kad mūsų sargybinis viso labo tik dar vienas eilinis Kaiščių žaidimo kamuoliukas. Jokių super galių. Jau pirmasis žaidimo stalas sufleruoja kokia eiga suksis šis istorinis epas. Kiekvienas lygis turi savo užduočių eigą ir galiausiai Beezelbub’o pakaliką, kurį turime nugalėti. Nors tai trunka dažniausiai tik kelias akimirkas, bet idėja nebloga. Kaip pavyzdys pirmasis žaidimo stalas – jame turime nusigauti į antrąją stalo dalį, nugalėti skeletus ir jų vadeivą, kuris turi raktą nuo sekančio lygio. Tarp lygių bus galima aplankyti tamsiąją prekyvietę, kurioje galėsime ne tik nusipirkti pastiprinimų, bet ir pabandyti jų pavogti. Tačiau teigiamas rezultatas ne visada bus mūsų naudai, ko pasekoje neteksime pusę savo sukauptų pinigų ir būsime apkulti. Rizika. Taip kūrėjai Tose įliejo RPG žanro dalelę – grinding (liet. šlifavimą). Šokinėjant tarp lygių rinksime piniginius vienetus, kuriuos galėsime keisti į mano jau minėtus patobulinimus, tačiau šlifavimas užtrunka, o sugrįžimas ne savo noru į tas pačias vietas, liūdina. Verta paminėti ir kamuoliuko fiziką, kuri dažnai pakiša koją žaidėjui, nes velniškai gerai sekasi tam kamuoliukui iškristi iš žaidimo stalo. Taip smegenų šaknų masyvai pradeda siųsti Tau signalą, gal užteks drauge.
Prisipažinsiu visgi šioks toks azartas atsiranda, nes norisi pasižiūrėti koks bus sekantis stalas, kirba galvoje ką kūrėjai dar sugalvojo. Todėl jei pasiryšite praleisti geras kelias valandas šiame žaidime, tai ištobulinus valdomą rutuliuką, kelias į Beezelbub’o pilį neturėtų būti labai sunkus. Grafinis varikliukas neatveria naujų horizontų, tikrai buvo galima geriau, norisi platesnės spalvų paletės, daugiau detalių. Ką tikrai noriu išskirti, tai garso takelį, na tikrai puikiai jis padarytas. Labai gerai atitinka kiekvieno kaiščio žaidimo stalo atmosferą. Sprogsta man galva kokie nagingi tų laikų kūrėjai būdavę garsų mūšoje.
Beribė kūryba
Mūsų proto ištekliai beribiai, todėl žmonija evoliucionuoja ir kaip reikalas eksperimentuoja, to pasekoje gauname „pirmus kartus”. Ne visada jie pasiteisina, bet visada smagu išbandyti naujadarus, kaip sakoma niekam nepakenkė šviežias oro gūsis. Žaidžiant Pinball Quest kaip naujadarą galima ir neprikibti, tačiau jei lyginsime su kitais Pinball tipo žaidimais, manau tikrai rasime ką sutepti, paveržti ir pataisyti.
- MALONUMAS žaidžiant – Dvejopa savijauta, malonu ir nelabai malonu. Malonu – Tas neapleidžiantis jausmas, o kas toliau? Nelabai malonu – „Kamuoliuko iškritimas” kaip byranti druska ant atviros žaizdos.
- ROŽINIAI akiniai – Atrodo kaip dar vienas beskonis šių laikų gyvenamasis statinys.
- GARSO instaliacijos – O čia norisi ploti ir pasidžiaugti, garso takelis puikiai įsilieja.
- ATJAUTA pirštams – Daugiau tenka žiūrėti į skriejantį kamuoliuką, nei spaudyti mygtukus.
- ASMENIŠKA išraiška – Kai ragauji naują patiekalą ir nežinai ko tikėtis.
- IDOMYBĖ# – Oficialiai Europoje žaidimas nebuvo išleistas. Pirmą kartą oficialiai Europoje žaidimas pasirodė tik 2024 metais, Nintendo Switch platformoje skaitmeniniu pavidalu.
- IDOMYBĖ#1 – Amerikos rinkai žaidimas buvo išleistas su papildomu RPG Mode istorijos intro (Ką jau nupasakojau apžvalgoje).
Naujausia mįslė – Mįslė – Galimai geriausias detektyvas pasaulyje sulaukė Nintendo žaidimo 8 bitų eroje, koks tai žaidimas?
O jei knieti paskaityti, štai ir Instrukcijų knygelė!
Nepraleisk kitų Gamelement iššūkio „Nesibaigianti 8-bit magija Nintendo žaidimų pasaulyje” recenzijų:
- The 3-D Battles of WorldRunner #1
- Hudson’s Adventure Island #2 – kiaušinių sala!
- Jurassic Park #3 – Dinozaurų sala!
- Circus Charlie #4 – Pasijausk cirko akrobatu!
- Zanac #5 – Schmups visame jėgų žydėjime!
- Wagan Land #6 – Žaliojo dinozauro kelionė!
- Tennis #7 – Nintendo bandymas žaisti tenisą!
Naudoti šaltiniai: Wikipedia || The Cutting Room Floor ||