Penktoji žaidimų konsolių kartą turėjo nemažai išskirtinių momentų. Mes sulaukėme pirmosios Playstation konsolės, kurį buvo startas Sony kaip žaidimų pasaulio „gigantui“. Tai buvo dienos kaip kompaktiniai diskai tapo žaidimų laikmenų standartu, nors ir Nintendo bandė laikytis su Nintendo 64, tačiau sekanti konsolė – Nintendo Gamecube, galiausiai perėjo į šią pusę. Ir aišku tai buvo svarbus žingsnis pereinant iš 2D žaidimų į trečiąją dimensiją. Tomis dienomis visi bandė eksperimentuoti ir atrasti naująjį 3D žaidimų standartą – vieniems sekėsi geriau, kitiems ne taip -, tačiau laikui bėgant šios kartos žaidimai kurie naudojo naujosios dimensijos pranašumus, jie ne taip gerai išlaikė laiko jiems skirta „egzaminą“.
Dėl to šiomis dienomis vis sunkiau grįžti prie šios kartos žaidimų, ypač kai pripratome prie modernių 3D žaidimų. Tai suvokia žaidėjai ir žaidimų kūrėjai, pastarieji spręsti šią problema bando su žaidimų perdirbiniais. Mes sulaukėme tokių žaidimų kaip: Resident evil trilogijos, Metal gear solid 1, Crash bandicoot trilogijos, Spyro trilogijos, Tomb raider, Final Fantasy VII žaidimo dalies… Bei laukiame Tony Hawk pro skater 1+2, apie kurį rašiau šiek tiek anksčiau. Šitie perdirbiniai parodė kaip galima paimti klasikinius žaidimus ir juos pritaikyti moderniems žaidimų standartams, išlaikant tai kas juos darė ypatingais.
Kiekvienas naujas penktosios kartos žaidimų perdirbinys suteikia vilčių, kad išvysime dar daugiau žaidimų ateityje ir galėsime iš naujo atrasti klasikinius žaidimus. Dėl to nusprendžiau sudaryti penkių žaidimų sąrašą, kuriuos norėčiau išvysti dabartinėse ar kitos kartos konsolėse. Tai yra asmeniniai norai ir juos pateikiu kaip bendra sąrašas, nes visi jie man būtų malonus siurprizas.
1. Silent hill – tai buvo Konami atsakas į siaubo išgyveno Resident evil žaidimus, tuo metu atrodė, jog kiekvienas leidėjas nori turėti savo Resident evil. Tačiau Silent hill atsakas buvo išskirtinis ir vertinimas, kad sukūrė serija kuri nesusileido, o kartais ir lenkė Resident evil žaidimus. Dėl to tikras Silent hill perdirbinys( nors ir Silent Hill: Shattered Memories bandė sugrįžti prie pirmojo, tačiau tai buvo tik panaudojimas kai kurių detalių iš pirmo žaidimo ir tiek) buvo kaip puikus atsakas Resident evil perdirbiams(pirmojo ir antrojo žaidimo perdirbiniai parodė kaip tai padaryti teisingai). Tačiau po daugelio žaidimų dėmesio sulaukusio PT Silent hills teaser, serija „užmigo“ ir šiai dienai be kelių gandų, mes nieko naujo iš jos negalime tikėtis. Būtų puiku grįžti atgal į Silent hill atkurta su naujos kartos konsolių grafikinėmis galimybės(panašiai kaip PT mums parodė ką galėtų šios kartos serijos žaidimas), galime tik laukti ir svajoti iki tol.
2. Twisted metal 2/Vigilante 8 – automobilių kovų žanras su penktosios kartos konsolėmis ne tik galima sakyti prasidėjo, bet tai buvo „aukso amžius“ šiam žanrui. Geriausi to pavyzdžiai Twisted metal 2 ir Vigilante 8, abu žaidimai skaitomi geriau iš šio žanro. Ir prie abiejų praleista begalės valandų, bei patirta malonių įspūdžių. Vigilante 8 „lėkšto“ perdirbinio sulaukėme Xbox 360 konsolei, o Twisted metal paskutinį kartą matėme Playstation 3. Po to atrodo, jog šis žanras atrodo sustojo, bet nemanau, kad galima laikyti jį mirusiu. Jeigu tik vienas iš šių dviejų žaidimų arba net abu būtų perkurti ir vėl „įžiebtų liepsną“ žanre. Tada leiskite man pradėti mirtina chaosą už vairo.
3. Tekken 3 – man vienas iš svarbiausių ir daugiausiai žaidimų 3D kovinių žaidimų. Ši dalis nemažai daliai buvo pirmo serijoje ir net pirmasis 3D kovinis žaidimas. Turbūt geriausiai atrodantis iš šio žanro Playstation 1 žaidimas, kurio žaidimo eiga iki šios dienos maloni sugrįžti dar vienam raundui. Ne veltui visi kiti Tekken serijos žaidimai į šią dalį žiūrėjo kaip „pamatą“. Nors ir kiek žinau koviniai žaidimai nelabai sulaukia perdirbinių, neskaitant begalės Street fighter 2 versijų. Tačiau Namco turėtų išnaudoti Tekken serijos nostalgiją ir prikelti šią dalį su moderniu „dažų sluoksniu“. Ar šis pasaulis daugiau nevertas bezdančio dinozauro ir „girto“ mokslininko?
4. The legend of the Dragoon – nors kai eina kalba apie JRPG žaidimus skirtus Playstation 1 konsolei, dažniausiai išgirstume tokius žaidimus kaip: Final Fantasy VII, Chrono cross, Suidoken, Xenogears… Tačiau tarp visų šių žaidimų yra vienas kuris vertas nemažiau dėmesio – The legend of the Dragoon. Sony Interactive Entertainment Japan Studio kūrinys, šis keturių diskų epas nors sulaukė gerų kritikų atsiliepimų ir pardavimai buvo geri, tačiau daugiau mes nieko nesulaukėme iš šios serijos. Dabar kai Sony kaupia vis didesnį kiekį ekskluvinių žaidimų kiekį po savo „sparnu“, šio žaidimo perdirbinys būtų kaip tik tai ko reikia Sony sukuriant įvairesnių žaidimų portfelį, ypač kai šiuo metu jame nėra jokio JRPG žaidimo.
5. Driver 2 – kol dar GTA 3 ne išpopuliarino atviro pasaulio nusikaltimų žaidimus, mes turėjo Driver 2. Šis Playstation 1 proga išbandyti keturis realaus miestus: Čikaga, Havana, Las Vegas ir Rio, atkurtus Playstation 1 konsolėje. Juos galima buvo tyrinėti naudojant žaidimo siūlomus automobilius arba lengvu žingsniu pėsčiomis, ir tuo metu tai atrodė beveik kaip „realus“ gyvenimas. Bėgioti nuo policijos iššokant iš vieno automobilio į kitą, išbandyti visokius modelius nuo gaisrininkų sunkvežimio iki sportinių automobilių. Nors pagal šios dienos atviro pasaulio žaidimus tai yra labai ribota, bet tuo metu galima buvo praleisti valandų valandas ieškant įvairiausių automobilių, tyrinėjant miestą ir atrandant slaptąsias vietas. Nors po to ši serija turėjo nuopuolių ir pakilimų, bet proga vėl pamatyti Driver 2 miestus atgimusius naujais, būtų maloni kelionė atgal.
Be šių penkių žaidimų yra begalės kitų kurie galėtų sulaukti perdirbinių ir gal vieną dieną jie sulauks. Aišku nesinorėtų, kad perdirbiniai taptų lengvu pasipelnymo iš nostalgijos būdu. Bet jeigu į juos įdeda pakankamai laiko ir pastangų, mes galime sulaukti kūrėjų vizijos kurios jie negalėjo įgyvendinti su to laikotarpio žaidimų įrangą. O iki to dienos visada galima įsijungti originalius žaidimus, nors ir kai kurie iš jų nebe tokie kokius mes atsimename.