Sekite Mus
DragonQuestLT
Kategorijos
Anime Apžvalgos Asmeniniai įrašai GE Nuomonė Gidas Konkursas Manga Naujienos Pirmas įspūdis Retro Straipsniai Tinklalaidės Žaidimai
Du viename – Project Blair Witch.

Blair Witch serija, nors tai nėra vieną populiariųjų siaubo filmų serijų, tačiau paliko ganėtinai svarbų pėdsaką šiame žanre. Išbandžiusi savo jėgas ne kartą didžiuosiuose ekranuose, jinai nepamiršo ir mažesnių, labiau interaktyvių ekranų. Per savo istorija serija yra sulauksiu kelių vaizdo žaidimų ir apie patį naujausia 2019 metų žaidimą norėčiau pakalbėti. Tačiau pirmiausia reiktų pakalbėti apie tai kas viską pradėjo – Project Blair Witch.

 

Blair witch talisman
Blair’o raganos talismas – paskutinis dalykas, kurį norėtųsi rasti apleistame miške.

 

Project Blair Witch yra turbūt vienas iš labiausiai man įsiminusių siaubo filmų kuriuos esu matęs ir aš jį mačiau su malonumu ne kartą ar du. Tai man svarbus filmas, kuris man padėjo susipažinti su found footage žanru, kurios esu didelis fanams ir tai turbūt galima vadinti labiausiai indie dvasią turintį žanrą kine.

 

 

Šiomis „interneto amžiaus“ dienomis Project Blair Witch nesulauktų tų pačių reakcijų kaip tai padarė 1999 metais, kai interneto prieiga buvo kaip prabanga, o ne įprasta paslauga, kai toks šių dienų gigantas kaip google tik buvo lašas milžiniškoje dot com burbulo jūroje. Tai buvo tinkamas laikas šiam filmui, kuris buvo pateiktas kaip tikra dokumentinio tipo, rastų irašų istorija apie tris studentus, kurie paslaptingai dingo sekdami kraupios legendos pėdsakais. Kadangi jie buvo niekam plačiai nežinomi ir negalėjai rasti apie juos informacijos kaip šiandien mes google‘iname viską kas mums įdomu. Tai buvo puiki erdvė jiems „pradingti“ ir paskleisti savo legenda masine

i auditorijai.  Kurie manė, kad mato paskutines šių žmonių gyvenimo akimirkas ekrane, kad tai žiūrovus šokiravo, būtų gan švelnus pasakymas. Žiūrovai pamate šis filmą apie jį sakydavo kitiems ir taip jisai judėjo iš lūpų į lūpas, kol pasiekė savo statusą – įrašas, kuri turi pamatyti, kad suprastum. Kritikai jį dievino, o komercine prasme, tai buvo „aukso gysla“. Filmas sulaukė poros tęsinių. Pirmas bandymas buvo tiesiog Holivudo tragedija, o antras nors ir pats filmas buvo silpnas, bet turėjo ganėtinai įdomia marketingo kompaniją, tačiau apie juos nemanau, jog ar verta kalbėti.

 

 

Pats filmas toks paprastas, kad net genialu. Pagrindiniai veikėjai – trys filmografijos studentai:  Heather, Mike ir Josh. Kurių tikslas yra sukurti dokumentinį filmą apie Blair‘o raganos legenda. Visa to eigoje jie dingsta ir tik po kurio laiko apylinkėse randami užkasti jų vaizdo įrašai. Mes žiūrovai turime puikiai galimybę pamatyti jų paskutines dienas iki dingimo. Mėgėjiškai filmuoti įrašai yra dar vienas veikėjas, kuris mums padeda įsijausti į tai ką jautė dingę studentai.

 

Pradedant nuo akimirkos kai jie susiruošė, paliko paskutinį kartą savo namus ir leidosi į kelione, kuri turėjo trukti kelias dienas, bet kurios eiga ir pabaiga buvo kitokia, negu jie manė. Atvykus į Burkittsville miestelį, jie pradeda klausinėti ir imti interviu iš jo gyventojų. Vieni apie tai kalba kaip apie pasaką vaikams gąsdinti, kiti kaip apie paslaptingus įvykius, kurie iki šios dienos nėra paaiškinti, o yra tų kurie išvis bijo apie tai kalbėti. Visą tai juos nuveda į artimus miškus, kur nepaaiškinti dalykai nutiko. Tikėdamiesi, jog ten nuvykę jie galės rasti įrodymų ar labiau paneigti visą raganos legenda, jie žengia į teritoriją kur žmogaus pėdsakas nėra palikęs žymių. Neklausydami perspėjimų ir eidami vis giliau, jie nusprendžia praleisti naktį šiuose miškuose. Toji naktis tik pradžia dalykų, kurie persekios juos šioje vietoje. Apgauti nežinomų nakties garsų jie praleidžia naktį tik tam, jog ryte būtų pasitikti paslaptingų pagoniškų totemų apsuptyje, jie buvo pažymėti, nors iš pradžių jie to nežino, bet laikui bėgant jie tai supras. Priėjus tašką, kai jie jau nežino kas vyksta, kai jie negali pasakyti kas realu ir kas yra iliuziją. Jie bando grįžti atgal iš šių miškų, bet tai jau per vėlu, saugaus kelio jau nėra, jie neteko „vairo“ ir turės „sėdėti“ keleivių vietoje. Jiems einant ratais ir nerandant pažįstamo kelio atgal, tenka praleisti dar vieną naktį. Naktį, kuris jos dar labiau skandina beprotystės jūroje, garsai artėja ir kažkas atrodo jau čia prie pats. Kitą rytą radiniai ir jie žino, kad ištrūkti reikia kuo greičiau. Deja jų likimas yra jau nustatytas, spaudžiami nežinomybės jie pradeda atsigręžti vienas prieš kitą. Dar naktis, dar daugiau įtampos, kol galiausiai prieinamos paskutinės jų akimirkos, kurios nuveda iki legendos kulminacijos.

 

Project blair witch poster
Genialus Project Blair Witch marketingas, buvo priežastis dėl ko šis filmas tapo ikoną.

 

Į visa tai mes kaip žiūrovai/liudininkai pasiremia žiūrėdami šių pražuvėlių paskutines dokumentuotas akimirkas. Viskas kyla iki galutinio taško, kuris palieka daugiau klausimų negu atsakymų. Mes galime pajusti šių studentų baimę ir nežinia, mums įdomu kas jiems vyksta ir kas juos persekioja. Mums duodamos smulkios nuorodos, bet niekada neatskleidžiamas pilnas vaizdinys. Tai yra puiki formulė norint sukurti siaubo filmą, kai žiūrovas nežino pats kur realu ir kur fikcija. Ypač atsimenant, jog tai 1999 metai, o informacijos apie įvykius beveik nėra. Taip gimsta vienas svarbiausių to meto siaubo filmų, kuris iki šios dienos yra vertinamas žanro mėgėjų.

 

Filmui pavyko peržengti didžiojo ekrano ribas, jisai sulaukė knygų, komiksų ir aišku vaizdo žaidimų.  Apie 2019 metų Blair Witch žaidimą ir papasakosiu antroje dalyje.

Įvedę savo el. pašto adresą puslapio apačioje ir pirmieji gaukite naujausias mūsų naujienas, apžvalgas ir straipsnius el. paštu.

Pasidalinę “Gamelement“ turiniu su kitais, mums padedate augti ir pasiekti auditorija, kuri apie mus dar nežino.

Jei Jums patiko šis įrašas, pasidalinkite juo savo socialinių tinklų paskyrose.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Gamelement Svetainėje naudojami slapukai (angl. "cookies")

Naršydami svetainėje jūs sutinkate su būtinaisiais slapukais

Daugiau apie Privatumą ir Slapukus, Privatumo Politikoje