Tikriausiai kiekvienas turėjome sutikti „Circus Charlie” žaidimą oranžinėse/geltonuose plastiko kloniuose. Dažniausiai jis apsigyvendavo disketėse su žymiais ir nepamirštamais pavadinimais kaip: „9999 in 1” ar „Super Games 500 in 1”. Jau įsivaizduoju kaip tėvai trindavo rankutėmis pamatę tokius pavadinimus. „- Na sūneliui šito žaidimų kompiuterio užteks visam gyvenimui. Šimtai žaidimų, tik imk ir žaisk” – galvodavo jie. Tačiau kaimynai iš rytų taip darė visiškai dėl kitų priežasčių. Šie žaidimai nestokojo daug atminties ir jie buvo pakankamai trumpi, o lygių dizainas pasikartojantis. Tad ir prigrūsdavo į šias mikroschemas daugybę pasikartojančio turinio, o užmigdavo skaičiuodami ateinantį „chi-ching” pelną. Tačiau nenukrypkime per toli ir pažvelkime į šį arkadinį Konami žaidimą.
Cirko etiketė
Interneto kuluaruose kalbama, kad idėja sukurti „Circus Charlie” atėjo vienam iš kompanijos Konami vadovybės darbuotojų (istorija nutyli vardą ir pavardę). Tam pasitarnavo 1928 metų Charlie Chaplin sukurtas nebylus filmas „The Circus„, kuriame Charlie vaidina personažą – The Tramp. Jei trumpai apie siužetą, tai kino juostoje parodoma kaip The Tramp po daugybės kuriozinių situaciją tampa cirko žvaigžde. Jei tikėti šia istorija, tai Konami galėjo ir įsprausti kur nors Charlie inicialus in memoriam, deja. Ar tai būtų faktas ar pagražinta versija kažin ar sužinosime, tačiau dėl to žaidimas netampa geresnis ar prastesnis. Kad ir kaip ten bebūtų, bet kūrėjai greičiausiai dalyvavo minčių lietuje ir pasitelkė dar skambesnę frazę auditorijai pritraukti – The first authentic circus game in history!. Pasufleruosiu, ši frazė jau demaskuota, bet žinant kokie laukiniai vakarai buvo aštuntame dešimtmetyje Japonijos žaidimų rinkoje, nėra kuo ir stebėtis. Anuomet turėjai pasitelkti visokeriopą išradingumą, kad Tavo kūrinys būtų pastebėtas žaidimų arkadose ir išsiskirtų kaip Sirijaus žvaigždė. Ar cirko žvaigždės etiketė prilipo prie Nintendo žaidimų aparato? Žvilgtelkime.
Penkių minučių šlovė
Iš gatvių į namus – anksčiau tokia žaidimų konversija buvo gana populiari, kad visi galėtų pajusti arkadų dvasią. Visgi, silpnesnė geležis neleido pilnai perteikti to, ką buvo sugalvoję kūrėjai ir namų vartotojai gaudavo dažnai apkarpytas žaidimų versijas. Ne išimtis ir „Circus Charlie”, kuris Nintendo žaidimų konsolėje atsidūrė praradęs dalelę savęs. Tad ir pasiūla gana maža. Gauname vos penkis lygius, kurie pakankamai trumpi, kad pradėtumėte po 30 minučių žiovauti. Trumpai apie juos:
- Pirmame josime ant liūto ir bandysime įveikti ugnies lankus.
- Antrame susidursime su beždžionėlėmis, kurios mums trukdys eiti lynu.
- Trečiajame šokinėsime ant kamuolių.
- Ketvirtajame vėl josime, tik šį kartą ant žirgo ir bandysime šokinėti ant batutų.
- Ir pabaigai turėsime pereiti trapecijų lygį.
Pati žaidimo struktūra yra orientuota į taškus. Tai arkadų akcentas, dėl kurio karūnos varžosi žaidėjai. Be abejonės varžytis galima ir su savimi, tik įdomu kiek ilgai? Todėl šioks toks išsigelbėjimas yra dviejų žaidėjų režimas, kuris manau puikiai tiktų turnyrams. Varžytis su kitais žaidėjais gyvai būtų tikrai įdomu. Pats žaidimas reikalauja iš žaidėjų tikslumo ir susikaupimo, nes kaip visada tiksi laikas, kuriam pasibaigus, pasibaigs ir Jūsų nuotykis. Paįvairinimui yra sunkesnė žaidimo variacija, pavadinimu „Player B”, tik papildomo poskonio beveik neprideda.
Vizualiai cirko atmosfera perteikta puikiai – jokių nereikalingų detalių, kurios erzintų žaidėją. Ir klounas Čarlis – mūsų pagrindinis veikėjas, puikiai nutapytas pikselių gausos. Mūsų akrobatui aka klounui pasiekus finišo pakylą pasigirs gausūs žiūrovų aplodismentai. Ši garsų išraiška pasveikina žaidėją, tad yra kada ir savimi pasididžiuoti. O garsų gardėsį vainikuoja įsimenamas garso takelis, kuris dar savaitę lyg uodas zuisiąs aplink mūsų minčių spiralę.
Reziumė
Nors sunkumo rodyklė varijuoja, bet kelios minutės ir Jūs jausitės kaip namie. O prie ekranų tūnantiems žaidėjams „Circus Charlie” pasirodys kaip lengvas užkandis prieš pagrindinį patiekalą, tačiau išbandyti (jei dar yra tokių yra kurie neišbandę) primygtinai rekomenduoju.
- MALONUMAS žaidžiant – Dar nespėjus įsijausti, jau norėsite pereiti prie kito žaidimo. Ir tai nėra blogai.
- ROŽINIAI akiniai – Pikseliai pasėti tvarkingai, o Čarlis puikiai detalizuotas.
- GARSO instaliacijos – Įsiminsite ilgam, nors ir sužaisite tik vieną žaidimo sesiją.
- ATJAUTA pirštams – Primins labiau mygtukų mankštą, nei treniruotę.
- ASMENIŠKA išraiška – Po penkių Čarlio pasirodymų, įdomiausia tampa kiek taškų pavyks čia surinkti.
- IDOMYBĖ – Originali arkadinė žaidimo versija turi 6 lygius su daugybę polygių.
Šį kartą Gamelement iššūkį „Nesibaigianti 8-bit magija Nintendo žaidimų pasaulyje” pasitaikė sunki mįslė – Mįslė – Turiu penkias raides, skrendu ir šaudau, sakė būsiu Zigmas, deja.
Lengva Jums nebus, nes manual (liet. instrukcijų knyga) nesurasta.
P.s. Jei žinai kur pasižiūrėti žaidimo instrukcijas pasidalink ir mielai jas patalpinsiu šiame Gamelement įraše.
Nepraleisk kitų Gamelement iššūkio „Nesibaigianti 8-bit magija Nintendo žaidimų pasaulyje” recenzijų: