Sekite Mus
Kategorijos
Anime Apžvalgos Asmeniniai įrašai GE Nuomonė Gidas Konkursas Manga Naujienos Pirmas įspūdis Retro Straipsniai Žaidimai
Alternatyvi žaidimų istorija: Sega Dreamcast

Alternatyvi žaidimų istorija yra žaidimų rinkos istorinė fikcija, kurioje sujungiami realiai nutikę žaidimų rinkos įvykiai su gandais, bei spėliojimais. Pirmąjį įrašą norėčiau pradėti su man ypatinga Sega Dreamcast konsolę. Gal jos kelias buvo trumpas, bet pėdsakas vis dar matosi.

Sega Dreamcast buvo išleista 1998 lapkričio 27 dieną Japonijoje. Jinai buvo šeštos konsolių kartos pradžia ir kartu Sega kompanijos kaip konsolių kūrėjo pabaiga. Per savo trumpa trijų metų gyvavimo laikotarpį Dreamcast susilaukė įvairiausių atsiliepimų, nuo geriausios visų laiko konsolės iki komercinio nusivylimo. Tačiau sunku būtų nuslėpti šios konsolės svarba žaidimų rinkoje, bei magišką jausmą kurį perteikė žaidimų mėgėjams. Iki šios dienos, praėjus net po daugiau negu dvidešimt metų nuo šios konsolės išleidimo, apie ją kalbos vyksta. Kas nutiko Dreamcast? Ir vis mąstomi įvairiausi „Kas jeigu variantai…?“. Tai norėčiau paklausti ir aš, kas būtų nutikę jeigu Sega Dreamcast konsolė būtų buvusi sėkminga iš komercinės pusės? Bei sujungti žinomus faktus kartu su gandais ir spėjimais.

 

 

Grįžkime atgal į 2001. Užuot Sega paskelbus, jog nutraukia Dreamcast kūrimą, kompanija džiaugiasi tvirta konsolės pozicija rinkoje. Jinai nesuleidžia savo konkurentei Playstation 2, netgi pirmais metais jos pardavimai yra geresni, negu Playstation 2 dėl prastų su ja išleistų žaidimų. Tuo tarpu laukiamas Nintendo Gamecube išleidimas, o Microsoft planai su Xbox niekur nepajudėjo, nes kompanija nusprendė tęsti savo bendradarbiavimą- kiekvieną Dreamcast konsolė turi Microsoft Windows CE produkto logotipą ant jos, bei vienas iš dviejų Dreamcast prototipų buvo kuriamas su pagalba, tai parodo tuo metu artimą ryšį tarp kompanijų – su Sega ir taip dalinai dalyvauti žaidimų konsolių erdvėje. Tai kokie planus Sega su Dreamcast ruošia ateičiai? Kas laukia šios konsolė ir žaidimų rinkos ateinančiuose metuose.

Aparatūra(„Geležis“)

 

Sega nusprendžia, kad trečius metus skaičiuojančiai Dreamcast konsolei reikia „geležies“ atnaujinimo. Pirmiausia spendžiamos problemos dėl triukšmingo diskų įrenginio ir ventiliatoriaus, naujoji konsolės revizija turėtų išspręsti šias problemas(įdomus faktas, kad šias problemas savo rankomis išsprendė patys Dreamcast gerbėjai su Noctua aušintuvo modifikacija, GD-rom pakeičiami į GDemu). Nusprendžiama, kad vietoje įprasto DSL modemo kuris buvo pridedamas su pirmaisiais modeliais, turėtų naudojamas Broadband modemas(realybėje Broadband modemo pagal Dreamcast žaidimai buvo dar greičiau kopijuojami negu įprastai), kuris labiau pritaikytas ateičiai, kurios Sega su Dreamcast nori dominuoti daugelio žaidėjų internetu erdvėje. Be abejo Sega peržiūrėtų Dreamcast konsolių piratavimo problema, būtų pritaikomos efektyvesnės apsaugos šiek pačiose konsolėse ir žaidimų diskuose. Nebūtų nuostabu, jeigu Dreamcast sulauktų varianto kuris turėtų HDD talpyklą, tai būtų naudinga išnaudojant tinklo parsiunčiamo turinio funkcija, o gal net patys žaidimai galėtų būti parsiunčiami? Iki visas parsiunčiamas turinys buvo labai riboto dydžio, kad galėtų tilpti į VMU.

Pats žaidimų pultelis sulauktu atnaujintos versijos su papildomą svirtelę, be jos kiltu problemų žaidžiant vis populiarėjančius žaidimus kurie pasiūlo laisvai valdoma žaidimo „kameros“ kontrolę. Nereikia pamiršti judesiu valdomo pultelio, kurio suprastinta valdymo tipą galima išbandyti su oficialiu pulteliu-meškerę žaidimuose kaip Soulcalibur arba Virtua tennis , jisai šiek tiek primena Nintendo Wiimote arba televizoriaus pultelį.

VMU sulaukia atnaujinimo, išleidžiami talpesni, bei pakraunamus. Pagaliau būtų panaudojami mistiniai „užrakinti“ 41 blokai ir pats VMU taptų kaip lengvo tipo alternatyva nešiojamoms konsolėms su žaidimai kuriuos dažniausiai išvydome to meto mobiliuose telefonuose. Dar kartu yra kuriamas VMU/MP3 grotuvas kartu su mp3.com internetine parduotuve, kuris yra atsakas populiarėjant šiam formatui.

VMU MP3 player

Sega nepraleidžia pro akis ir Playstation 2 „kozerio“ – DVD filmų palaikymo, išleidžiamas konsolės/DVD grotuvo hibridas(jisai primena Panasonic Q arba LaserActive). Nors jisai labiau kaip papildomas pasirinkimas entuziastams ir šalutinis eksperimentas, negu pagrindinis kompanijos gaminys rinkai.

Tačiau Dreamcast išliekant rinkoje ir toliau būnant sėkmingai, iškyla problema. Kadangi apžvelgus mums žinoma šeštąją žaidimų konsolių kartą, iš trijų konsolių kuriuos išliko per šią kartą – Playstation 2 buvo techniškai silpniausia. Tai be abejo dėl to, kad jinai iš jų buvo anksčiausiai išleista(neskaitant Dreamcast). Dėl to žaidimai kurie buvo išleisti visoms trims konsolėms, turėjo orientuotis į Playstation 2 galimybes. Tai buvo kaip reikalavimas nuo kurio jie negalėjo toli nukrypti, skirtumai kitų konsolių versijose buvo galimi iki tol kol žaidimas veiks be problemų su Playstation 2. O jeigu Dreamcast išliktu, tada šioji konsolė taptų kaip ribojanti žaidimus skirtus skirtingoms konsolėms. Be to potencialiai nebeegzistuojant Xbox, tada Gamecube būtų buvusi galingiausia konsolė.

Gal šeštoji karta nebūtų tiek ilgai išsitęsusi(labiau Playstation 2 ilgas gyvavimas joje stebina), o gal Dreamcast būtų sulaukusi solidaus „gimtadienio“.


Kita konsolė kuri sektu Dreamcast pėdomis, galima spėti būtų buvusi atitikmuo Sega Lindbergh arkadiniai sistemai. Kadangi Sega gamina ne vien namų konsoles, bet ir arkadines sistemas, dėl to konsolės dažnai būna kilusios nuo pastarųjų specifikacijų. Dreamcast yra paremta Sega Naomi, tai leido nesunkiai perkelti žaidimus iš arkadinių sistemų, išvengiant didesnių kompromisų. Galima neabejoti, jog sekanti konsolė tai pat žvelgtų į arkadines „gimines“. Iš kurių Sega Lindbergh primena mums žinoma septintąją konsolių kartą, tiksliau Playstation 3 ir Xbox 360 konsoles(Nintendo wii galima sakyti buvo „užturbinta“ Nintendo Gamecube ir siekė Xbox galingumą). Tokie žaidimai kaip Virtua fighter 5 ir House of the dead 4 yra šios sistemos galio pavyzdys.

 

Sega Lindbergh

 

Funkcijos

Kompanija supranta, jog tai bus ateitis ir su Microsoft kuria Seganet/xbox live hibridą, kuris bus kaip pamatas kuris diktuos ateities tendencijas žaisti tinklu. Tuo tarpu tiek Sony, tiek Nintendo nemato tame ateities. Sega ir Microsoft partnerystė visa tam yra labai svarbi, nes skirtingas amerikiečių, negu japonų požiūris į žaidimus tinklu, buvo priežastis dėl kurios Xbox live yra geriausias pavyzdys į ką turėtų orientuotis kitų konsolių kūrėjai. Naudojant Dreameye kamera suteikiama galimybė atlikti internetinius pokalbius vaizdu. Tai galėtų būti viena iš funkcijų kuri nebūtų susijusi su žaidimais. Dreamcast turėjo gan nebloga tuo laikotarpiu internetinę naršyklę ir be abejo jinai būtų tobulėjusi toliau. Užėmus poziciją kaip prieiga prie interneto, darytų konsolę patrauklesne tiems kurie nežaidžia kompiuterinių žaidimų, bet nori naudotis vis populiarėjančio interneto galimybėmis.

 

Dreameye

 

 

Žaidimai

Juos galima skirsti į tris kategorijas. Pirmojo būtų – žaidimai išleisti Sega ar kitų leidėjų(arba atšaukti paskutinę minutę) po Dreamcast gyvavimo, tačiau perkelti kitoms konsolėms. Antroji – žaidimai kurie buvo paskelbti, bet vėliau atšaukti. Ir galiausiai – žaidimai kurie turėjo dideles galimybės būti paskelbti vėliau ir išleisti.

Pirmoji kategorija

Žiūrint į pirmąją , turime žaidimus kaip: Jet Set Radio Future, Shenmue 3, Crazy taxi 3, Panzer Dragoon Orta, Shining serija, Virtua Fighter 4, Half life(kartu su visais papildymais), ToeJam & Earl 3, Sega GT 2002, Dead or alive 3, Zone of Enders, Age of Empires II, Spider-man 2: Enter Electro, Thunder Force VI, Time Crisis 2, SSX, Shinobi(2002 versija), Gunvalkyrie, House of the Dead 3, Commandos 2, Daytona USA 2, Fable, Max Payne, Grandia 3…

Visi šie žaidimai atrodo savo vietas su kitomis žaidimų konsolėmis, tai parodo, jog ilgiau gyvuojanti Dreamcast galėjo būti „namai“ jiems.

Antroji kategorija

Būtų tokia: Heroes of might and magic III, Aliens versus predator(1999 metų žaidimas), Baldur’s Gate, Black & White, Tropico, SWAT 3, System Shock 2… Nors ir šie žaidimai nesulaukė jokių konsolių versijų, tačiau vyko oficialios kalbos apie jų potencialų išleidimą Sega Dreamcast konsolei. Visi jie yra asmeninių kompiuterių žaidimai, o žinant, jog Dreamcast palaikė Windows CE, bei turėjo oficialią pelę ir klaviatūras, kurios būtų tinkamas valdiklis šiems žaidimams. Nemanau, kad tai vien sutapimas ir šie faktai galėjo pradėti kalbas apie žaidimų perkėlimą. Tai būtų puikus būdas suartinti asmeninių kompiuterių ir konsolių pasaulius.

Trečioji kategorija

Tai galimi žaidimai. Nors jie ir nebuvo niekada paskelbti, bet didelė tikimybė, jog jie būtų sulaukia dėmesio.

Keli iš jų būtų:

Skies of Arcadia

Skies of arcadia 2 – pirmasis asmeniškai geriausias JRPG kuris buvo išleistas Dreamcast konsolei. Sulaukęs teigiamo žaidėjų ir kritikų dėmesio. Trumpai įvardinant, tai žaidimas apie dangaus piratus. Istorija nors nėra nieko išskirtinai įsimenančio, bet įdomu ir prailgstanti. Patys veikėjai nėra įkyrus ir malonu už juos žaisti. Bei pati žaidimo eiga yra ganėtinai neapkrauta ir patogu. Kas labai tinka žmonėms kurie nenori apsunkintų JRPG mechanikų ir tiesiog nori mėgautis vidutinio sunkumo žaidimu. Nereikės valandų valandas kovoti ir tobulinti savo veikėjus vien dėl to, kad galima būtų judėti istorijos linkme, bet ir nebus taip, kad laimėsite mūšius be apgalvotos taktikos. Plius žaidimas pasiūlo smagius oro laivų mūšių ir galimybė tyrinėti skraidančias salas. Neabejoju, jog jisai galėjo sulaukti tęsinio ir netgi tapti puikia JRPG serija.

Metropolis street racer

Metropolis Street Racer 2 – Metropolis Street Racer turbūt geriausias lenktynių žaidimas kurį galima kurį gali pasiūlyti Dreamcast konsolė. Šis lenktynių simuliatorius atkuria Londono, Tokijo ir San Francisko gatves, kas tuo laikotarpiu atrodė labai įspūdingai. Įdomiausia, kad žaidimas naudoja pasirinkta laiko zoną ir laiką. Taip atkurdamas atitinkama dienos dalį pagal miestą tuo laiku. Be to žaidimas simuliuoja ir radijo stotis kurios gali priminti siūlomas Grand Theft Auto žaidimuose, visą tai pagilina gatvės lenktynių atmosferą. Žaidimo eiga reikalauja šiek tiek laiko, kad pramokti kaip valdosi automobiliai, bet įprastu žaidimas pasiūlys tinkama iššūkį pagal jėgas. Žinant, jog serija po nauju pavadinimu tesėsi(buvo pervadinta Project Gotham racing), tai tęsinys Dreamcast konsolei tikrai būtų virtęs realybe vieną dieną.

Chuchu rocket

Chuchu rocket 2 – Chuchu rocket yra labai smagus ir įtraukiantis „puzlių“ žaidimas. Jo esmė yra iškelti kosmoso peliukus nuo piktųjų kosmoso kačių. Iš pradžių žaidimas gali pasirodyti nesunku, reikia tiesiog tinkamuose vietose pastatytomis krypčių rodyklę nukreipti peliukus į jų kosminį erdvėlaivį, tačiau su kiekvienu žaidimų lygių iššūkis su sunku auga, bet kartu ir didėja potraukis šiam žaidimui. Atrodo „dar vienas lygis ir gana“ ar „pabandysiu gal taip…“, tačiau įsivažiavus sunku atitrūkti. Puikus žaidimas visiems, kurio tęsinys atrodo akivaizdu.

Sega Dreamcast nors ir nesulaukė masinio dėmesio, bei gyvavo ganėtinai trumpai. Bet jos pėdsakas jaučiamas iki šios dienos. Konsolės fanatikai deda jėgas stengdamiesi išlaikyti ją ir jos žaidimus „gyvus“ iki šios dienos. Kūrėjai kurie dirbo su Dreamcast ir jos žaidimais nelabai pačios konsolės kaip nepavykusia, tiesiog laikotarpis ir Sega būklė kai Dreamcast išėjo buvo netinkami. Sunku būtų neigti, kad konsolė nieko naujo rinkai neparodė, nes nemažai jos siūlytų idėjų ir funkcijų buvo perimta ateinančių kartų konsolių. Kaip paskutinė Sega namų konsolė, Dreamcast parodė, jog net tik po poros gyvavimo metų, tave prisimins ateinančius dešimtmečius.

Įvedę savo el. pašto adresą puslapio apačioje ir pirmieji gaukite naujausias mūsų naujienas, apžvalgas ir straipsnius el. paštu.

Pasidalinę “Gamelement“ turiniu su kitais, mums padedate augti ir pasiekti auditorija, kuri apie mus dar nežino.

Jei Jums patiko šis įrašas, pasidalinkite juo savo socialinių tinklų paskyrose.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *


Gamelement Svetainėje naudojami slapukai (angl. "cookies")

Naršydami svetainėje jūs sutinkate su būtinaisiais slapukais

Daugiau apie Privatumą ir Slapukus, Privatumo Politikoje